Vergeef mij
Skybolter 3D
 
 
 
Koek is op
Door: 916
Datum: 16-10-2019
Tijd: 19:22:55
Koek is op
Koek is op
Door: Roffel NEC
Datum: 2-7-2019
Tijd: 15:02:24
Koek is op
Feliciteer zakje pinda´s
Door: logkoning
Datum: 4-2-2019
Tijd: 21:52:55
Feliciteer zakje pinda´s
Koek is op
Door: Dickie
Datum: 7-11-2018
Tijd: 2:32:54 PM
Koek is op
Vers of niet: Froukje de Both
Door: joost
Datum: 14-5-2018
Tijd: 10:12:06 PM
Vers of niet: Froukje ...
Bedenk een vissennaam
Door: logkoning
Datum: 26-2-2018
Tijd: 9:33:00 AM
Bedenk een vissennaam
Bedenk een vissennaam
Door: logkoning
Datum: 26-2-2018
Tijd: 9:32:40 AM
Bedenk een vissennaam
Koek is op
Door: Gill Bates
Datum: 25-2-2018
Tijd: 8:48:20 AM
Koek is op
Bedenk een vissennaam
Door: Piet
Datum: 25-1-2018
Tijd: 8:26:49 PM
Bedenk een vissennaam
Moet wakker worden III
Door: logkoning
Datum: 6-12-2017
Tijd: 1:00:33 PM
Moet wakker worden III
buurman??
Door: 916
Datum: 2-11-2017
Tijd: 4:22:48 PM
buurman??
Koek is op
Door: Garth Sample
Datum: 21-9-2017
Tijd: 3:47:59 PM
Koek is op
Koek is op
Door: Schele piep
Datum: 15-8-2017
Tijd: 1:22:59 PM
Koek is op
Koek is op
Door: logkoning
Datum: 26-4-2017
Tijd: 7:51:28 PM
Koek is op
Bedenk een vissennaam
Door: Elise
Datum: 24-4-2017
Tijd: 8:28:07 AM
Bedenk een vissennaam
Koek is op
Door: logkoning
Datum: 14-4-2017
Tijd: 1:26:02 PM
Koek is op
Koek is op
Door: MayZ
Datum: 1-4-2017
Tijd: 10:02:30 PM
Koek is op
Koek is op
Door: 916
Datum: 2-2-2017
Tijd: 5:00:52 PM
Koek is op
Bedenk een vissennaam
Door: Luke
Datum: 9-1-2017
Tijd: 1:51:17 PM
Bedenk een vissennaam
Line rider
Door: Random Gast uit 2016
Datum: 11-10-2016
Tijd: 12:20:51 PM
Line rider

Nieuw hier?
Guestmap
Free Rider banen
The Daily Set
Filmtip van de dag
Meeste reacties
Kabouterrace
Weersverwachting
Contact
 
Wat is het?

20-3-2003 | 22.04
RSS feed van reacties op 'Wat is het?'    
Deel 2 van de puzzels! Roffel is de huidige puzzelkampioen!
Nieuwe:
Ik ging naar het bos en ik kreeg het.
Ik probeerde het te vinden, dus ik ging erbij zitten.
Ik kon het niet vinden dus ik nam het mee naar huis.
Reageer | Ma?o  
  • Currently 5/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5/5 (1 stemmen)
Golds & Lissel
21-3-2003     
Een teek?!

maņo
21-3-2003     
Goed gevonden maar het is niet degene die ik heb

Roffel
21-3-2003     
Is ´het´ een tastbaar, concreet iets?
Is ´het´ een abstract begrip?
Heb jij ´het´ weleens gezien?

Goldstrike
21-3-2003     
Griep???

Lisseltje
21-3-2003     
Een bacterietje?

maņo
21-3-2003     
Is ?het? een tastbaar, concreet iets?:
Heb jij ?het? weleens gezien?:

Cornholio
21-3-2003     
Een stijve!

maņo
21-3-2003     
Die krijg je in het bos en die kan je niet vinden??

Goldstrike
21-3-2003     
Zou wel erg jammer zijn als je die niet meer kan vinden..........

Roffel
21-3-2003     
Je ging naar het bos en kreeg het ´te pakken´. Je probeerde het te ´pakken´, en je ging bij de ´pakken´ neer zitten. Je kon het niet ´pakken´ en dus nam je het pakje mee naar huis. Het slaat nergens op, maarja... je moet toch wat als je je verveelt.

Cornholio
21-3-2003     
Waarom ziet niemand de grap er van in! Zo vroeg is het toch niet

Roffel
21-3-2003     
Niet vroeg, maar ook niet grappig. De meesten onder ons zijn de piemelgrapjesfase al voorbij.

Lisseltje
21-3-2003     
Whahaha

Cornholio
21-3-2003     
laat me nou met rust...

Je ging naar het bos en kreeg een steentje in je schoen.. je probeerde het te vinden dus je ging zitten om je schoen uit te doen. Je kon het niet vinden dus ging je weer naar huis met het steentje.

maņo
21-3-2003     
Ook een mooie, maar tis m niet.
Tip: Het bos is belangrijk

Boeselaer
21-3-2003     
Is het een splinter of een dennenaald?

KC
21-3-2003     
Uhm, schaduw?

maņo
21-3-2003     
Boeselaer heeft de tweede ronde gewonnen! Het was een splinter

Prof. Blow
21-3-2003     
Schaduw moet het wel zijn

Kooten
21-3-2003     
Een schaduw is toch niet tastbaar..

Boeselaer
21-3-2003     
WOOHOO... WHA DA MAN?!?!???

Cornholio
21-3-2003     
ik weet niet waar de man is sorry

KC
21-3-2003     
Schaduw was beter. In waar staat dat het tastbaar moet zijn? Als je het maar kunt meenemen.

Cornholio
21-3-2003     
Quote:
Is ?het? een tastbaar, concreet iets?:


Daar stond het

KC
21-3-2003     
Je kunt toch niet verwachten dat ik eerst alles ga zitten lezen voordat ik antwoord geef? D´r moet ook nog gewerkt worden! Bovendien heb ik zojuist m´n schaduw aangeraakt en daarmee bewezen dat het tastbaar is. Hoppetee.

Sjon
21-3-2003     
Een kilo rijstcracker`s

maņo
21-3-2003     
Roffel en boeselaer zijn de huidige kampioenen!!Link

Ok, nieuwe vraag:

Er was eens een jonge en ambitieuse schrijver die dit zei:
"Ik wil dingen gaan schrijven die iedereen op de wereld leest!
Deze dingen moeten de diepste emoties oproepen. De mensen moeten heftig gaan reageren, schreeuwen of zelfs gaan huilen!"

Nou de vraag: waar werkt hij nu en wat schrijft hij??

Succes!

Frankaman
21-3-2003     
Hij werkt bij Crematorium de Gulden Honkelbeerd en schrijft overlijdensberichten....

Cornholio
21-3-2003     
Kaarten van hallmark

maņo
21-3-2003     
Nee, nog niet goed

Cornholio
21-3-2003     
shit man dacht toch echt dat ik hem had errrmm iets anders bonnen uitschrijven!

Ondertitels voor films

maņo
21-3-2003     
Nee, nog niet...

"...die iedereen op de wereld leest!"

Heel veel mensen lezen het dus en dagelijks meestal (of minder of veeeeeeeeeeeel vaker)

Lisseltje
21-3-2003     
De schrijver van de Playboy

Volgens mij lezen ze die over de hele wereld en brengt het hevige emoties los ?

Fieb
21-3-2003     
Hmmm... kan ook de Penthouse zijn dan.....

Goldstrike
22-3-2003     
De krant?? Maar lijkt me sterk dat de krant de diepste emoties oproept.

Elskuh
22-3-2003     
verkeersborden?

Die zijn wel zo´n beetje universeel dacht ik..... en die hevige emoties............



Fieb
22-3-2003     
Ha de televiesiegids....... veel mensen lezen het en die emoties.... als er weer sport op is krijg je weer ruzie met de vrouw........

Frankaman
22-3-2003     
oei een cryptische ...hij schrijft geschiedenis..

Fieb
23-3-2003     
Die mensen heb je ook nodig... [IMG]http://smileys.thehomespace.com/Smiles_files/clap.gif[/IMG]

Fieb
23-3-2003     
pardon doet het niet

edit: klopt, alleen de beheerders kunnen afbeeldingen toevoegen om alles een beetje overzichtelijk te houden

maņo
24-3-2003     
Jullie zitten in de buurt..,
maar het is nog niet goed..
Ok, tip: hij werkt bij een heel groot bedrijf dat heeeeel erg bekend is!

maņo
24-3-2003     
Nog een tip...?
Ordenador??

Prof. Blow
24-3-2003     
Het is een programmeur bij Microsoft

maņo
24-3-2003     
En wat schrijft hij (heel specifiek)

Cornholio
24-3-2003     
Mr. Bill Gates met zijn broncode voor fucking windows!

maņo
24-3-2003     
Exht heeeeel close...
Ok, de schrijver schijft de foutmeldingen

Prof. Blow en Cornholio hebben deze ronde gewonnen!


De log "Waarom deed ie dat" Link heeft trouwens een nieuwe

maņo
24-3-2003     
- - - HIER DE - - -

- - - NIEUWE - - -

- -"WAT IS HET?"- -


Degene die het heeft vertelt het niet.
Degene die het krijgt weet het niet.
Degene die het weet wil het niet.

Wat is het??

Succes!

Cornholio
24-3-2003     
SOA

maņo
24-3-2003     
Vers gevonden maar het is niet goede antwoord..

Agrarier
24-3-2003     
Een dikke vriendin??

Boeselaer
24-3-2003     
Dementie?
(dement zijn??)

Cornholio
24-3-2003     
mmm dementie misschien maar dan had het moeten zijn
Degene die het heeft weet het niet

logkoning
24-3-2003     
De dood

Boeselaer
24-3-2003     
Zullen we het anders algemener houden??
Is het een ziekte?? (hebben we dat meteen uitgesloten)

Goldstrike
24-3-2003     
Pech ofzo.
Of inderdaad iets van een ziekte.

maņo
24-3-2003     
Tip: het is iets tastbaars en het is niet zo groot.

logkoning
24-3-2003     
toch schaamluis

Prof. Blow
24-3-2003     
Een mismaakt kind?

Goldstrike
24-3-2003     
Zakdoek (van het spelletje zakdoekje leggen)

Prof. Blow
24-3-2003     
Zwarte Piet van het spel

maņo
24-3-2003     
De zwarte piet zit er tot nu toe nog het dichtst bij..! Bijna!
Denk er maar aan dat als je het hebt dat je dat kut vind en dat je er meestal toch vanaf probeert te komen..

maņo
24-3-2003     
En dat je er meestal op een illegale manier vanaf wil komen

maņo
25-3-2003     
Nieuwe dag, nieuwe tip
Het is behoorlijk lastig om te maken

Cornholio
25-3-2003     
mmm een kettingbrief? niet dat, dat erg lastig is

maņo
25-3-2003     
Tip: als je er van af wil komen kan, denk ik, het best dat tijdens uitgaan doen in een bar met zatte werknemers Bij agrari?r zou je het kunnen proberen

maņo
26-3-2003     
Jezus h?... niemand weet het??
Na de invoering van de ? is het lastiger geworden/onmogelijk om het kwijt te raken!

en note: deze vraag doet ook met het klassement mee!

logkoning
26-3-2003     
is het schuld?

maņo
26-3-2003     
Nee, het is een tastbaar iets. en het heeft mooie kleurtjes als het goed gemaakt is En als de kleurtjes t? mooi zijn is het ook niet goed gemaakt...

logkoning
26-3-2003     
Is het zwart geld?

Cornholio
26-3-2003     
Vals geld

Boeselaer
26-3-2003     
Vals geld bedoel je

Zwart geld is helaas wat anders

Boeselaer incasseert de puntjes

Boeselaer
26-3-2003     
Godver..... die Cornholio post net voor me... ZAK

logkoning
26-3-2003     
woohoo

maņo
27-3-2003     
En nog een puntje voor Boeselaer!

Nieuwe on the way!

Cornholio
27-3-2003     
hoezo puntje voor boeselaer!!! ik was eerder

maņo
27-3-2003     
Ik zag het, het puntje is voor jou!!

- - - HIER DE - - -

- - - NIEUWE - - -

- - BONUSVRAAG - -


Wat is:
Beter dan ,
Slechter dan de duivel,
en de arme mensen hebben het,
en de rijke mensen niet.

Ik geeft het goede antwoord deze avond! En kom op, hij´s niet moeilijk (en heel Amerikaans! )

maņo
27-3-2003     
Na "beter dan" staat g_o_d (zonder _).. Werd eruit gefilterd..

Agrarier
27-3-2003     
SEKS!!!

KC
27-3-2003     
Er hoort nog een regel achter Ma?o:
En als je het eet ga je dood.

maņo
27-3-2003     
Ok, ik wou die weglaten om het niet t? gemakkelijk te maken, maar ok alvast een puntje voor jou erbij! (niet het antwoord doorvertellen ok?)

Cornholio
27-3-2003     
nou.. super gok.. patriottisme

KC
27-3-2003     
Laat dat puntje maar zitten, heb valsgespeeld (lees: opgezocht), maar het is toch leuker om er zelf achter te komen...

Cornholio
27-3-2003     
niets? als in niets is beter dan , niets is slechter dan de duivel.. ik weet het tis ver gezocht.

Kooten
27-3-2003     
die moet wel goed zijn Cornholio

Boeselaer
27-3-2003     
Godver... hoe kom je erop.... in die richting zocht ik het niet echt nee!! Maar hij moet wel goed zijn. Gefeliciteerd :

maņo
27-3-2003     
Cornholio heeft het goed!!

Note: het schijnt dat meer dan 75% van de kinderen onder de 10 deze vraag goed beantwoorde....


Ik kom snel met een nieuwe!

Cornholio
27-3-2003     
woohoo ik een IQ van een 10 jarige

maņo
27-3-2003     
- - - HIER DE - - -

- - - NIEUWE - - -


Wat is alleen van jou, maar andere personen gebruiken het ook?

Roffel
27-3-2003     
Je naam

KC
27-3-2003     
Sluit ik me bij aan!

KC
27-3-2003     
Indien het om onze fiele medemens gaat zou het antwoord ook nog kunnen luiden: je anus.

KC
27-3-2003     
GRMBL #@ filter: er stond:
h o m o fiele

Ninja
27-3-2003     
een vriendinnetje van mij dacht: je geslachtsdeel!! of is dat iets te seksistisch??

Boeselaer
27-3-2003     
Je sofi-nummer

(moet wel zeggen dat de vragen steeds minder worden. Ze worden steeds algemener en minder doordacht)

KC
27-3-2003     
H? Ninja, zulke vriendinnetjes moet je koesteren...

Prof. Blow
27-3-2003     
1/3 van het keukengerei in ons huis

KC
27-3-2003     


maņo
27-3-2003     
Roffel heeft het goed! (als eerste)
Dit is de huidige tussenstand (in )

Boeselaer ,
Cornholio
,,,,,,,,.[ king]
Dr Blow
Goldstrike
KC ,,,,
Roffel ,


- - HIER DE - -

- - NIEUWE - -


De moeder is 21 jaar ouder als het kind.
Over 6 jaar is ze 5 keer zo oud.

Vraag: waar is de vader??

Succes

Elskuh
27-3-2003     
Bovenop de moeder??? Ik d8 zoiets te herinneren van een mailtje wat ik ooit heb gehad...

Lisseltje
27-3-2003     
Jeps, deze is flauw!
Dit was een doorstuurmailtje ... iets met

"kind is -9 maanden dus de vader ligt op de moeder"

maņo
28-3-2003     
Hij was weel heel makkelijk Ok, puntje voor elskuh

maņo
1-4-2003     
Ook hier ff een niuewe

- - - HIER DE - - -

- - - NIEUWE - - -


Als ik een rijke man zou zijn en ik kan alles kopen wat ik wou...
Wat zou ik dan nog steeds missen?

Succes

Elskuh
1-4-2003     
Geluk??

Geld maakt niet gelukkig....... (maar is wel makkelijk als je t hebt )

Roffel
1-4-2003     
Armoede en een vagina

maņo
1-4-2003     
Nee heb ik al gekochd

Agrarier
1-4-2003     
Inkoppertje!!-----Liefde

maņo
1-4-2003     
Nee. ook niet..

ok.. tip: het is iets wat je kan leren, maar als je er helemaal geen aanleg voor hebt kan je het niet gewoon kopen..

maar.... tegenwoordig zijn er genoeg hulpmiddelen

Agrarier
1-4-2003     
vriendschap?

maņo
1-4-2003     
Dit zou de geschreven reactie van de rijke man zijn: "Ik hebt al mijn vrienden gekochd"

dus...

Agrarier
1-4-2003     
Groempf?!?!? Intelligentie?

Cornholio
1-4-2003     
pssst mano te lang in spanje of zo? gekocht!!!!

Cornholio
1-4-2003     
Misschien is dit iets Link

Lisseltje
1-4-2003     
Hersenen!

maņo
1-4-2003     
Agrarier had hem als eerste!!

De man kon niet spellen! Hij was hier niet slim genoeg voor


Dus een punt voor Agrarier en snel een nieuwe

Agrarier
1-4-2003     
Ik hoop dat COrnholio rijk is, want slim is ie niet!

Cornholio
1-4-2003     


maņo
1-4-2003     
- - - HIER DE - - -

- - - NIEUWE - - -


Je wilt het niet hebben
maar als je het hebt
wil je het niet verliezen.
Wat is het??


Succes!

Goldstrike
1-4-2003     
Gestolen geld ofzo?

Cornholio
2-4-2003     
een kind

maņo
2-4-2003     
Nee, nog niet.

??Hij´s nu 2 punten waard!!

KC
2-4-2003     
Een bril of lenzen ofzo. Of een ander hulpmiddel, houten been, gehoorapparaat, rolstoel. Kan allemaal.

maņo
2-4-2003     
...maar is helaas niet het goede antwoord, want het iets wat niet tastbaar is...

anders was ie wel erg gemakkelijk

maņo
4-4-2003     
Dit was een rechtzaak...

KC
15-4-2003     
Ik ben een handig stuk gereedschap, meestal zo rond de 20 centimeter lang, waarvan de werking door beide sexen wordt gewaardeerd. Normaal gesproken hang ik er wat bij, klaar voor onmiddellijke actie. Je herkent me aan een groepje haartjes aan de ene kant, en een klein gaatje aan de andere kant. Voor het gebruik wordt ik, meestal vrijwillig, soms langzaam en soms snel, in een warme, vlezige en vochtige opening gestopt, waar in ik vele keren op en neer ga, meestal snel en begeleid door schokkerige lichaamsbewegingen. Iedereen die ernaar luistert zal zeker het ritmische, pulserende geluid herkennen dat gepaard gaat met de goed getimede bewegingen. Wanneer ik uiteindelijk wordt teruggetrokken, laat ik een sappige, plakkerige witte substantie achter, warvan een deel verwijderd moet worden van de buitenkant van de opening, en een deel van mijn lange, glinsterende schaft. Na de actie, keer ik weer terug naar mijn normale, bungelende ruststand, klaar voor nieuwe actie, hopenlijk 2 tot 3 maal per dag, maar meestal veel minder. Er bestaat ook een electrische versie van mij , deze maakt een zoemend geluid! Wie ben ik? Zoals je waarschijnlijk al had geraden, ben ik je enige, eigen...

Cornholio
15-4-2003     
Tandenborstel

KC
15-4-2003     


Yv
10-6-2003     
dementie of een andere ziekte die best rielekst is...

maņo
11-6-2003     
?

?

Boeselaer
11-6-2003     
Tjah, waar dit nu ineens vandaan komen????

Cornholio
11-6-2003     
vrouwen...

Boeselaer
11-6-2003     


Lisseltje
11-6-2003     
Het is de tandenborstel! Ik kende hem al

maņo
28-9-2004 | 4:38:40 PM     
Een jager loopt rond en ziet in het oosten een beer (dus rechts van hem). Hij schrikt en rent naar het noorden. Bijgekomen pakt hij zijn geweer, richt richting het zuiden en schiet de beer neer.

Wat is het voor een beer?

tot morgen!

maņo
28-9-2004 | 4:40:26 PM     
Wat voor een soort bedoel ik, dus niet "een dode beer" ofzo

Woutah
28-9-2004 | 4:42:57 PM     
Een ijsbeer!

maņo
28-9-2004 | 4:44:31 PM     
Woei! da´s snel, je kent vast hem al. Ok, nieuwe:

Birth-program of Bush

Het is 2015 en de VS heeft al zijn jonge mannen naar de oorlog in Irak gestuurd en bijna allemaal zijn ze gesneuveld. Dit had tot gevolg dat er veel meer vrouwen dan mannen waren en omdat Bush (ja, nog steeds president helaas) graag jonge mannen op oorlogspad stuurde had hij een idee.
Hij wilde dat er meer jongens geboren werden dan meisjes. Om dit te realiseren mocht een koppel nadat ze een meisje gekregen hadden geen kinderen meer krijgen. Was het een jongen, dan mocht het wel.
Op deze manier waren er gezinnen met meerdere jongens en nooit gezinnen met bijvoorbeeld vier dochters.
Toch was er iets mis met het plan van Bush? wat?

Woutah
28-9-2004 | 5:04:23 PM     
Te weinig vrouwen om de mannen te bevredigen?
Quote:
da?s snel, je kent vast hem al.
Nee.

Elskuh
28-9-2004 | 7:26:12 PM     
Er waren geen jonge mannen meer om die kinderen mee te krijgen. Want die zijn allemaal in Irak

Pater
28-9-2004 | 7:28:38 PM     
Na een oorlog worden er altijd veel meer jongens dan meisjes geboren. (vraag me niet hoe het kan)

Pater
28-9-2004 | 7:29:21 PM     
briljant Elskuh!!!

maņo
29-9-2004 | 8:23:57 AM     
@ Elske: Neem maar aan dat er meer dan genoeg oude mannen zijn, dus je antwoord is niet goed.

Het gaat er om dat Bush een plan gemaakt heeft waar iets mis aan is. Maar wat?
(Tip: Het is heel logisch)

Elskuh
29-9-2004 | 9:03:04 AM     
hmmm dan zie ik idd het meest in de oplossing van Woutah Als er uiteindelijk meer mannen zijn dan vrouwen zijn er niet genoeg vrouwen om die kinderen te baren.

maņo
29-9-2004 | 9:16:49 AM     
Nee, helaas, dat is het ook niet.
Neem maar aan dat er genoeg mannen en vrouwen zijn.

Bush wil met dit plannetje meer jongens krijgen, maar waarom gaat dat niet lukken? Waarom werkt d?ze oplossing niet?

Elskuh
29-9-2004 | 9:30:23 AM     
Gezinnen kunnen nadat ze een jongen hebben gekregen altijd nog een meisje krijgen, waarna ze niet meer verder kinderen mogen krijgen. Gezinnen die een meisje krijgen mogen sowieso niet meer kinderen krijgen. Je hebt dus altijd meer meisjes behalve als er in een gezin alleen maar jongens worden geboren. Maar die kans is wel klein.

maņo
29-9-2004 | 9:48:13 AM     
Quote:
Gezinnen kunnen nadat ze een jongen hebben gekregen altijd nog een meisje krijgen, waarna ze niet meer verder kinderen mogen krijgen. Gezinnen die een meisje krijgen mogen sowieso niet meer kinderen krijgen.
Dat is zo.
Quote:
Je hebt dus altijd meer meisjes behalve als er in een gezin alleen maar jongens worden geboren. Maar die kans is wel klein.
Dit is niet goed.

Tip: ga er maar vanuit dat de kans dat een koppel een zoon of dochter krijgt precies 50% is.

Lt. Col. Me
29-9-2004 | 1:03:37 PM     
Stel, er zijn X koppels.
In de eerste ronde krijgen ze allemaal 1 kind. Dat is dan 0,5*X meisje en 0,5*X jongen. Dat betekent dat de helft van de koppels uitgeproduceerd is, en dat de andere helft verder mag.
In de tweede ronde krijgt 0,5*X koppels weer allemaal 1 kind, waarvan 0,5*0,5*X meisje en 0,5*0,5*X jongen. Dus 0,25*X koppels mogen nog eens aan de bak.
In de derde ronde komen er 0,5*0,25*X meisjes en 0,5*0,25*X jongens bij. 0,125*X koppels mogen nog een kind maken.
Uiteindelijk zal er geen enkel koppel meer kinderen mogen krijgen, omdat de limiet naar nul gaat.

Hoewel dit heel aannemelijk klinkt zijn er dan wel evenveel meisjes als jongens, omdat 0,5*X + 0,5*0,5*X + ... + 0,5^n*X meisjes is gelijk aan 0,5*X + 0,5*0,5*X + ... + 0,5^n*X jongens. De tijd zal dan weer zorgen voor eenzelfde proces.

maņo
29-9-2004 | 1:22:11 PM     
Helemaal goed

Lt. Col. Me
29-9-2004 | 1:29:50 PM     
Coool Heb je er nog 1, Mano?

maņo
29-9-2004 | 2:18:33 PM     
- De opheffingsuitverkoop en de twee mannen -

De eerste man loopt een electronicazaak met opheffingsuitverkoop binnen. Hij legt ?200,- neer en de verkoper vraagt of hij de laatste stereo, de laatste tv of de laatste computer wil. (meer is er niet)
De man kiest de tv.

Nu komt de tweede man binnen, hij legt ook ?200,- neer. De verkoper vraagt niks, pakt de stereo, en rekent af.

Hoe wist de verkoper wat de tweede man wilde?

Woutah
29-9-2004 | 3:05:18 PM     
De tv kan je ook gebruiken als beeldscherm van de computer, dus als je dan alleen een computer hebt, heb je er geen beeldscherm bij.

maņo
29-9-2004 | 3:16:15 PM     
De vraag was: "Hoe wist de verkoper wat de tweede man wilde?". Niet: "Wat ontbreekt bij de computer?" Dat is irrelevant.

Woutah
29-9-2004 | 3:19:55 PM     
Ok, maar als je een computer hebt en geen beeldscherm heb je e rook niet veel aan..Maargoed...
2e poging: de man had van te voren gebeld om te zeggen wat ´ie wou?

logkoning
29-9-2004 | 3:21:22 PM     
de computer is duurder dan 200 euro

maņo
29-9-2004 | 3:22:28 PM     
Quote:
de computer is duurder dan 200 euro
De eerste klant kon de computer ook kopen en had ook 200?. Dus

zakje pinda´s
29-9-2004 | 3:24:21 PM     


maņo
29-9-2004 | 3:24:24 PM     
En er is ook niet van tevoren gebeld. De tweede man en de verkoper hebben nog nooit eerder contact gehad, tot het moment dat de tweede man zijn geld neerlegt.

Lt. Col. Me
29-9-2004 | 3:25:24 PM     
Op het briefje van 200 euro staat "stereo"

maņo
29-9-2004 | 3:26:43 PM     
Quote:
Op het briefje van 200 euro staat "stereo"


@zakje pinda´s: dus?

Lt. Col. Me
29-9-2004 | 3:29:08 PM     
De man had een blindenstok, of een blindengeleidehond bij zich, zodat de verkoper kon zien dat de man niet de computer zou kunnen zien en dus alleen wat aan de stereo had.

Elskuh
29-9-2004 | 3:32:01 PM     
Quote:
Uiteindelijk zal er geen enkel koppel meer kinderen mogen krijgen, omdat de limiet naar nul gaat.
Mja dat bedoelde ik ook, ik zei het alleen niet

maņo
29-9-2004 | 3:34:39 PM     
Quote:
De man had een blindenstok, of een blindengeleidehond bij zich, zodat de verkoper kon zien dat de man niet de computer zou kunnen zien en dus alleen wat aan de stereo had.
Origineel maar nee. Tip: het hadden net zo goed andere producten kunnen zijn, bijvoorbeeld een auto, een motor en een scooter.

@Elskuh: je begreep het dus wel, dus

Lt. Col. Me
29-9-2004 | 3:38:07 PM     
De verkoper wil heel stiekem de computer zelf houden

maņo
29-9-2004 | 3:40:51 PM     
Quote:
De verkoper wil heel stiekem de computer zelf houden quote] Nee.

KC
29-9-2004 | 4:10:43 PM     
Je zegt dat er twee mannen binnenkomen. Was er toevallig al een ander man in de zaak (voordat die twee binnenkwamen) die - nadat de eerste man de tv kocht - de computer heeft gekocht? Zodat de tweede man die binnenkwam (maar de derde koper in de zaak) alleen nog maar de stereo kon nemen?

maņo
29-9-2004 | 4:13:42 PM     
Nee, ook niet. De computer wordt niet verkocht en er was geen derde man.

Elskuh
29-9-2004 | 4:28:24 PM     
Het was de directeur van microsoft (die natuurlijk al een computer heeft) en de verkoper herkende hem.

Kooten
29-9-2004 | 4:31:07 PM     
Er is een belangrijke voetbalwedstrijd, dus de stereo (commentaar) en t.v. (beeld en commentaar) vliegen de winkel uit.

KC
29-9-2004 | 4:31:18 PM     
Ha ha ha, dat dacht ik ook net.

KC
29-9-2004 | 4:31:55 PM     
Dat van Bill Gates dus....

maņo
29-9-2004 | 4:44:23 PM     
Quote:
Tip: het hadden net zo goed andere producten kunnen zijn, bijvoorbeeld een auto, een motor en een scooter.
Tot morgen!

KC
29-9-2004 | 4:48:34 PM     
Ja, h? h?, er waren twee mannen en een vrouw. Na de eerste man kwam een vrouw binnen die de computer kocht. De tweede man restte nog slechts de stereo. Pfieuw... opgelost. Kan ik ook naar huis.

Elcuchillero
29-9-2004 | 5:53:56 PM     
ja, da kan het wel zijn, ik denk zelfde als KC

Elskuh
29-9-2004 | 7:05:28 PM     
Zal ´m idd wel zijn.... nieuwe?

maņo
30-9-2004 | 9:05:13 AM     
Quote:
er waren twee mannen en een vrouw
Nee ook niet Wel erg goed gevonden.

Tip: De tv, de stereo en de computer waren niet even duur...

Kooten
30-9-2004 | 10:05:55 AM     
Quote:
Tip: De tv, de stereo en de computer waren niet even duur...
Dan moet ie toch niet al te moeilijk meer zijn

De man komt al zwaaiend met 200 euro binnen en de verkoper weet dan dat ie de computer wil, omdat de stereo duurder is dan 200 euro. Al zou je verhaal dan niet kloppen, want de verkoper vroeg bij de eerste man ook of ie de computer wilde, terwijl ie dat dan helemaal niet kon betalen.
Maar ja, misschien zit ik wel verkeerd

logkoning
30-9-2004 | 10:13:17 AM     
hee, dat zei ik ook en dat was fout

Kooten
30-9-2004 | 10:18:39 AM     
hmm dan zal dat van mij ook wel niet goed zijn

Kooten
30-9-2004 | 10:22:48 AM     
De computer was juist goedkoper en de man betaalde gepast met verschillende kleine briefjes geld. Hij legde meer geld neer dan de computer kostte, dus moest ie wel voor de stereo komen.

maņo
30-9-2004 | 10:24:01 AM     
Quote:
Dan moet ie toch niet al te moeilijk meer zijn
Hij is ook niet zo moeilijk Hij is heel logisch

maņo
30-9-2004 | 10:25:17 AM     
Quote:
De computer was juist goedkoper en de man betaalde gepast met verschillende kleine briefjes geld. Hij legde meer geld neer dan de computer kostte, dus moest ie wel voor de stereo komen.
precies!

maņo
30-9-2004 | 10:26:30 AM     
Nieuwe:

- Rijnbrug WWII -

Tegen het einde van de tweede wereldoorlog was de rijnbrug in Arnhem de verbinding tussen vrij en bezet Nederland. (Arnhem-noord was dus bezet en Arnhem-zuid vrij) Om de brug over te steken had je 8 minuten nodig.
Aan de kant van de bezetters hadden de Duitsers een toren gebouwd met daarin een soldaat die de brug in de gaten hield. Zijn orders waren dat hij iedereen die wilde ontsnappen naar Arnhem zuid neer moest schieten. Iedereen die vanuit Arnhem-zuid naar Arnhem-noord wilde moest hij daarentegen alleen terugsturen. Elke 4 minuten keek hij uit zijn toren en controleerde hij de brug.
Er was nu een man in Arnhem-noord die graag naar Arnhem-zuid wilde. Het is hem gelukt de brug over te steken zonder neergeschoten te worden.

Wat heeft hij gedaan?

Kooten
30-9-2004 | 10:30:47 AM     
Hij is net op het moment dat de soldaat zijn vier-minuten-controle gedaan had, begonnen met de brug over te lopen en is na vier minuten omgedraaid om net te doen alsof hij uit Arnhem-zuid kwam. Daardoor zou hij teruggestuurd worden naar Arnhem-zuid en was hij aan de overkant.

KC
30-9-2004 | 10:39:34 AM     
Lijkt mij ook, Kooten. BTW: lukt het jullie om door de eerste opgave van dit Link luciferraadsel te komen?

maņo
30-9-2004 | 10:42:36 AM     
Kooten is Link!

Nieuwe:

- De ontsnapping -

Twee gedetineerden zitten in een cel. Bovenin de cel zit een dakraampje zonden tralies. Ze proberen op het bed te staan maar komen er niet bij. Zelfs als de een op de schouders van de andere staat, en dit ook nog eens boven op het bed, lukt het nog niet. Het raam blijft net iets te hoog.
Ze overleggen even en besluiten dan maar een tunnel te graven. Na een paar dagen graven komen ze erachter dat dit te lang gaat duren.
E?n gedetineerde heeft nu een nieuw plan om te ontsnappen en binnen een kwartiertje is het ze gelukt.

Wat was het plan?

KC
30-9-2004 | 10:44:45 AM     
Ze zetten het bed op z´n kant (op het hoofd of voeteinde) en gaan (bovenop elkaar) op het hoofd of voeteinde staan.

Cornholio
30-9-2004 | 10:46:19 AM     
Ze gooien het zand dat ze uitgegraven hebben op het bed waardoor ze er nu wel bij kunnen komen

maņo
30-9-2004 | 10:48:57 AM     
KC´s oplossing is ook goed gevonden, maar ik zoht die van Cornholio

en damn, kutlucifers!

Kooten
30-9-2004 | 10:52:42 AM     
Quote:
BTW: lukt het jullie om door de eerste opgave van dit Link luciferraadsel te komen?
Je moet om en om een vierkant boven en onder maken. Dus je begint linksonder met een vierkant, dan daar rechtsboven weer een, dan daar rechtsonder een en de laatste weer rechtsboven. Ik zal ff proberen een plaatje te uploaden.

Kooten
30-9-2004 | 10:56:01 AM     
Quote:
Ik zal ff proberen een plaatje te uploaden.
Link

maņo
30-9-2004 | 10:57:32 AM     
Nieuwe vraag:

- De drie kamers ?

De gedetineerden uit de vorige vraag zijn na de ontsnapping weer opgepakt. Ze zijn nu ter dood veroordeeld en van de rechter mogen ze nu kiezen uit de volgende kamers:
De eerste kamer zit vol met gifgas, de tweede kamer vol met bewapende moordenaars en de derde kamer zit vol met leeuwen die al twee jaar niet gegeten hebben.
Wat is de beste kamer om te kiezen als ze weer willen gaan proberen om te ontsnappen?

KC
30-9-2004 | 10:58:41 AM     
Inderdaad. Ik vond net pas die oplossing. Laatst heb ik er een keer een hele avond naar zitten staren z?nder de het te zien. Overigens kan je nu ook de volgende paar oplossingen vinden. Steeds hetzelfde. Totdat je een keer 4 lucifers moet verplaatsen....

KC
30-9-2004 | 10:59:48 AM     
Die met leeuwen. Als ze al twee jaar niet gegeten hebben zijn ze dood.

KC
30-9-2004 | 11:01:47 AM     
Lijkt een beetje op deze:
Je zit in een kamer met vier uitgangen. Aan uitgang een is er een leeuw, aan uitgang twee is er een luipaard, aan uitgang drie is er een krokodil en aan uitgang vier is er een jaguar. Hoe geraak je uit de kamer?

Kooten
30-9-2004 | 11:05:14 AM     
Die van de jaguar. Start de auto en gaan..

Wel erg flauw

KC
30-9-2004 | 11:06:43 AM     
Tja....

maņo
30-9-2004 | 11:10:55 AM     
- broodje kroket ?

Twee vaders en twee zonen kopen bij Apollo elk een broodje kroket van 70 eurocent. Er wordt in totaal 2.10 euro afgerekend. Hoe kan dat? (er is geen korting of gratis broodje weggegeven)

Kooten
30-9-2004 | 11:14:09 AM     
Die ene vader heeft twee kinderen bij twee verschillende vrouwen?

KC
30-9-2004 | 11:18:35 AM     
Het is een grootvader, zijn zoon en dus ook vader van zijn kleinzoon. Drie personen.

KC
30-9-2004 | 11:19:19 AM     
Tja, als je kinderen hebt ga je sommige dingen in het juiste perspectief zien....

maņo
30-9-2004 | 11:26:26 AM     
Quote:
Het is een grootvader, zijn zoon en dus ook vader van zijn kleinzoon. Drie personen.


maņo
30-9-2004 | 11:35:31 AM     
- De broers -

De twee gedetineerden zijn na hun tweede ontsnapping alw??r opgepakt. De politie ziet in hun paspoort dat het broers zijn ?n dat ze op dezelfde dag geboren zijn. Een agent vraagt of ze tweeling zijn. De broers ontkennen, zonder te liegen. Hoe kan dat?

Steve Big Arms
30-9-2004 | 11:37:37 AM     
Zelfde vader, maar andere moeders?? Dus dezelfde achternaam..... maarja, dat is wel heel bizar

KC
30-9-2004 | 11:37:50 AM     
Ze zijn er twee van een drie- (of nog meer) -ling.

Lisseltje
30-9-2004 | 11:38:18 AM     
Als je op dezelfde dag geboren bent (bijvoorbeeld maandag) hoef je nog niet op dezelfde datum geboren te zijn.

maņo
30-9-2004 | 11:48:05 AM     
Het was en drieling

- De geschiedenis van de twee broers -

De twee broers waren opgepakt wegens moord op Fred. Hij werd dood op de grond gevonden, op een nat tapijt met glasscherven om hem heen. Hoe hebben ze Fred vermoord, en waarom kan hij nooit hun derde broer geweest zijn, sterker nog, waarom kon hij geen familie zijn?

KC
30-9-2004 | 12:51:53 PM     
Ik heb zo´n flauw vermoeden dat Fred hun (goud)vis was.

maņo
30-9-2004 | 1:03:40 PM     
Ja, die is een beetje flauw... maar hij is goed.

- het eiland -

De rechter veroordeelt ze weer extra, omdat ze nu al twee keer ontsnapt zijn. Nu worden de broers naar het volgende eiland gestuurd Link, met genoeg eten en water voor een paar maanden. Dit eiland ligt op 50 kilometer van het vaste land en het water is te diep om doorheen te lopen.
Binnen een maand zijn ze echter weer ontsnapt (zonder hulp van buitenaf). Hoe is het ze gelukt?

maņo
30-9-2004 | 1:07:21 PM     
Met ?zonder hulp van buitenaf? bedoel ik, zonder hulp van mens of dier, en ook spoelde er niks aan en was er geen boot. Zwemmen was onmogelijk.

KC
30-9-2004 | 1:20:03 PM     
Ik denk dat als ze eten voor een paar maanden hadden, dat het in blik zat. Het water zal wel in jerrycans hebben gezeten?Na een maand hadden ze genoeg lege blikjes of jerrycans om een vlot te maken. Ze hebben er een deel van het restant eten op geladen en zijn van het eiland vertrokken.

maņo
30-9-2004 | 1:38:07 PM     
Het eten en drinken zat in plastic zakken. Hiervan konden ze geen boot maken.

Woutah
30-9-2004 | 3:02:13 PM     
Het was een los rotsblok, en de stroming heeft ze naar het vaste land gebracht?

maņo
30-9-2004 | 3:04:55 PM     
Quote:
Het was een los rotsblok, en de stroming heeft ze naar het vaste land gebracht?
Nee. Tip: Het was koud op het eiland.

Dickie
30-9-2004 | 3:56:59 PM     
Ze liepen over het water heen dat ijs was geworden.

maņo
30-9-2004 | 4:19:04 PM     


maņo
30-9-2004 | 4:24:32 PM     
- Op uitkijk -
Op het vaste land hebben de twee broers hun derde broer opgebeld om hun op te pikken met de auto. Omdat ze van hem te horen hebben gekregen dat de politie alweer naar hun op zoek is staan ze op de snelweg op de uitkijk. De een kijkt naar het noorden en de andere, die de andere kant op staat, naar het zuiden. Dan zegt de ene broer tegen de andere: ?waarom lach je??. Hoe wist hij dat zijn broer lachte?

- De auto -
De derde broer heeft een auto gekaapt met daarin alleen een vrouw. Eenmaal bij zijn broers aangekomen sluit hij alle deuren en ramen van de auto. De vrouw kan onmogelijk ontsnappen. Als hij met zijn twee broers terugkomt kijkt de drieling in de auto en ze zien dat de vrouw dood is. Er zit een onbekend persoon naast haar.
De auto heeft echter geen enkel spoor van inbraak en de sleutels had de derde broer de hele tjd bij zich.
Hoe is de vrouw doodgegaan en wie is de onbekende?

- Weggooien ?
De drie mannen willen niks met de onbekende te maken hebben en de oudste broer pakt hem op besluit hem weg te gooien. De onbekende, net weggegooid, stop en komt terug naar de man. De onbekende kon echter niet lopen (of kruipen, zich voortslepen, etc). Hoe kon het dat de onbekende toch terugkwam?

(ik had niet zo veel te doen vandaag ja )

Lt. Col. Me
30-9-2004 | 4:27:23 PM     
Quote:
- Op uitkijk -
Ze stonden voor elkaar, en ze keken dus elk een eigen kant op maar ook naar elkaar.

Lucarno
30-9-2004 | 4:29:03 PM     
1. hij hoorde het 2. een seriemoordenaar met een bijl die onder de achterbank zat 3. hij gooide hem heuvelopwaarts, zodat hij weer terug kwam rollen.

Lt. Col. Me
30-9-2004 | 4:30:16 PM     
Quote:
- De auto -
De onbekende is een boemerang, waarmee de vrouw de ruit kapot wilde maken, maar de boemerang stuiterde terug en raakte de vrouw.
Quote:
- Weggooien ?
De onbekende is een boemerang en daarvan is algemeen bekend dat ze terug komen als je ze weggooit

Lucarno
30-9-2004 | 4:31:12 PM     
je kende ze zeker al, of niet?

Lt. Col. Me
30-9-2004 | 4:31:15 PM     
Quote:
2. een seriemoordenaar met een bijl die onder de achterbank zat
In de brandstoftank ?

maņo
30-9-2004 | 4:31:37 PM     
Quote:
Ze stonden voor elkaar, en ze keken dus elk een eigen kant op maar ook naar elkaar.

Quote:
een seriemoordenaar met een bijl die onder de achterbank zat

Quote:
hij gooide hem heuvelopwaarts, zodat hij weer terug kwam rollen.
Er was geen heuvel. Het was een vlakte. (wel goed gevonden )

Lt. Col. Me
30-9-2004 | 4:32:24 PM     
Quote:
je kende ze zeker al, of niet?
Nee hoor. Die boemerang is geen persoon, dus waarschijnlijk gewoon niet goed Die eerste is vrij eenvoudig

maņo
30-9-2004 | 4:33:18 PM     
Quote:
De onbekende is een boemerang, waarmee de vrouw de ruit kapot wilde maken, maar de boemerang stuiterde terug en raakte de vrouw.

Quote:
De onbekende is een boemerang en daarvan is algemeen bekend dat ze terug komen als je ze weggooit


Lt. Col. Me
30-9-2004 | 4:35:31 PM     
Wacht, ik heb hde tweede:

De vrouw was zwanger en beviel in de auto, maar een en ander ging niet echt goed en de vrouw ging dood. En de persoon is dus haar baby.

916
30-9-2004 | 4:36:01 PM     
De vrouw was zwanger, had een kind gebaard en die vrouw is overleden, toen een broer dat kind weggooide bleef de navelstreng ergens achterhaken, waardoor dat kind ook weer terug kwam.

Lt. Col. Me
30-9-2004 | 4:36:19 PM     
En die baby zat natuurlijk nog aan de navelstreng, dus kwam ie terug als was het elastiek

916
30-9-2004 | 4:36:37 PM     
net te laat

maņo
30-9-2004 | 4:37:49 PM     
Quote:
De vrouw was zwanger en beviel in de auto, maar een en ander ging niet echt goed en de vrouw ging dood. En de persoon is dus haar baby.

Quote:
toen een broer dat kind weggooide bleef de navelstreng ergens achterhaken, waardoor dat kind ook weer terug kwam.
De baby zat niet vast. En hij kwam niet terugrollen...

916
30-9-2004 | 4:40:52 PM     
Hij gooide de baby recht omhoog??

Lucarno
30-9-2004 | 4:41:43 PM     
ze stonden langs de snelweg, dus die kerel gooide die baby tegen een van gent en loos truck op, waarna de baby zo´n klap kreeg dat hij weer terug kwam.

maņo
30-9-2004 | 4:41:48 PM     
(de oudste broer was niet zo slim )

maņo
30-9-2004 | 4:42:36 PM     
Quote:
ze stonden langs de snelweg, dus die kerel gooide die baby tegen een van gent en loos truck op, waarna de baby zo?n klap kreeg dat hij weer terug kwam.
maar het was die van 916

Tot morgen!

916
20-12-2004 | 10:44:52 PM     
Komt er nog eens een nieuwe Mano?
Kan bijna niet meer wachten.

devil_yo
21-12-2004 | 10:46:10 AM     
ja ik wil ook is meedoen xD duurt wel beetje lang.. mano zei morgen 9/30/2004... tis nu 12/21/2004 morgen is de dag voor eergister dus niet volgend jaar he...

maņo
21-12-2004 | 11:53:38 AM     
Quote:
mano zei morgen
Ik zei gewoon tot morgen, omdat ik dan weer op versevis zou zijn... maar ok, zal wel een nieuwe hier neer zetten

maņo
21-12-2004 | 12:22:06 PM     
Extraspeciaal 2 vandaag

1. Er is een jong meisje (laten we zeggen 18 jaar), en haar moeder is overleden. Op de begrafenis ontmoet het meisje een man die ze nog nooit gezien had. Deze man was charmant, attent, grappig en interessant, kortom de man van haar dromen. ...twee weken later vermoord het meisje haar zus. Wat was de reden?

2. Een man rent hard over een kade, maakt een geweldige sprong en land veilig op het dek. Hij is uitgeput, maar erg blij totdat er een vreemde naar hem toekomt die hem een vraag stelt. Hij antwoord niet maar begint te huilen. Wat was de vraag van de vreemdeling?

Prof. Blow
21-12-2004 | 12:52:25 PM     
Op vraag 2: het schip ging niet weg, maar kwam juist aan bij de kade.

916
21-12-2004 | 12:53:46 PM     
1. het was de vriend/man van haar zus.
2. Blijf je daar staan als we gaan duiken? (het was een duikboot)

maņo
21-12-2004 | 1:04:33 PM     
Quote:
Op vraag 2: het schip ging niet weg, maar kwam juist aan bij de kade.
klopt, en de vraag was dus "waarom spring op de boot als we net gaan aanmeren?"
Quote:
1. het was de vriend/man van haar zus.


916
21-12-2004 | 1:18:56 PM     
De man was verliefd op haar zus?

Lt. Col. Me
21-12-2004 | 1:36:52 PM     
Woutah heeft me ff attent gemaakt op deze psychopatentest...
Het antwoord is dan ook dat het meisje de man hoopte te zien op de volgende begrafenis
(overigens had ik de eerste keer hetzelfde als 916, dus ik ben GEEN psychopaat )

maņo
21-12-2004 | 1:56:42 PM     
Quote:
Het antwoord is dan ook dat het meisje de man hoopte te zien op de volgende begrafenis


Lt. Col. Me
21-12-2004 | 2:39:58 PM     
Nieuwe, Ma?o

916
21-12-2004 | 3:05:32 PM     
Of moeten we eerst weer 2,5 maand wachten?

Looney
21-12-2004 | 3:12:49 PM     
1. Er is een jong meisje (laten we zeggen 18 jaar), en haar moeder is overleden. Op de begrafenis ontmoet het meisje een man die ze nog nooit gezien had. Deze man was charmant, attent, grappig en interessant, kortom de man van haar dromen. ...twee weken later vermoord het meisje haar zus. Wat was de reden? Die had ik gesubmit Alleen kwam er niet door.

maņo
21-12-2004 | 4:42:29 PM     
op woensdag komt een man de stad binnenrijden en hij verlaat twee dagen later, op maandag, de stad weer. Hoe kan dat?

916
21-12-2004 | 4:58:24 PM     
Hij is op woensdag ook weer weggegaan, op zaterdag teruggekomen in de stad om vervolgens op maandag weer te vertrekken.
´t Zal vast het goede antwoord niet zijn.

Woutah
21-12-2004 | 5:05:12 PM     
Omgekeerde wereld

916
14-8-2005 | 4:19:30 PM     
Zijn paard heet maandag.

Naam
   Naam onthouden?
Reactie